piano ginjol imatge web.jpg
L'escola

Música per a tothom!

L'Escola de música Gínjol acull des de fa vint anys a alumnes de totes les edats que comparteixen l’amor per la música i desitgen gaudir d’un aprenentatge individualitzat, creatiu i versàtil en un ambient càlid i familiar.

La nostra filosofia pedagògica ha fet del Gínjol una comunitat musical en la qual vetllem per fomentar un desenvolupament harmònic de les habilitats musicals i artístiques dels alumnes així com un aprenenatge respectuós que contempla els diferents ritmes i processos individuals. Creiem que la música és un camí per connectar amb un mateix i per conèixer-se millor i que ha de ser gaudida i viscuda des de l’alegria.

Creat per la pianista Lídia Papió, el Gínjol va néixer fa vint anys i ha crescut sent una escola de música que segueix reinventant-se i renovant-se cada any. Des de la nostra creativitat i humanitat, volem apropar el món musical a totes aquelles persones que desitgen endinsar-s’hi i descobrir en primera persona el plaer de fer música.

Lídia Papió

Fundadora i directora del Gínjol

La pedagogia

La nostra pedagogia i didàctica té l’objectiu de transmetre als alumnes eines i habilitats per interpretar, entendre i expressar diferents estils de música a través del propi instrument.

En les classes utilitzem metodologies actives, creatives i tecnològiques integrant els valors que ens representen i en els quals creiem:

• Tots tenim un potencial artístic i creatiu essencial i fomentar la nostra creativitat ens aporta benestar i més capacitat per viure la vida amb més plenitud.

• Cada persona és única i amb unes necessitats diferents i per tant busquem adaptar-nos al procés individual de cada alumne.

• El cultiu de l’educació emocional és intrínsec a la pràctica musical, tant pel fet que la música transmet i expressa emocions com per la disciplina i motivació que requereix l’aprenentatge d’un instrument musical.

• La música és un bé individual i col·lectiu que fomenta la cooperació i el companyerisme, així com l'autoconeixement i l'expressió pròpia de cadascú.

A l’escola treballem la consciència corporal i gestual tant en l’aprenentatge de l’instrument com en el llenguatge musical, ja que és a través del nostre cos que ens expressem i fem música. Ajudem als alumnes a cultivar una bona pràctica d’estudi i els oferim l’experiència de tocar en públic per així compartir el seu amor per la música amb la resta d’alumnes i famílies que formen part de la comunitat del Gínjol.

A l’escola música Gínjol podem distingir 4 etapes de l’aprenentatge musical segons les franges d’edat dels alumnes:

Etapa #1

Iniciació:
dels 3 als 6 anys

Els alumnes s’introdueixen en el món de la música de manera vivencial i sensorial, mitjançant el joc, la cançó, dinàmiques sonores, treballant el ritme amb el cos i descobrint els elements bàsics del llenguatge de la música.

A poc a poc aniran coneixent i gaudint de la musica des de ben petits, desenvolupant l’oïda, el sentit rítmic, l’autoconeixement de la veu i la coordinació. Aprendran música d’una manera activa, passant pel cos i el moviment; descobrirem les pròpies possibilitats motrius i expressives despertant la creativitat, la coordinació i l’expressió.

En aquesta etapa, els alumnes s’inicien en la pràctica instrumental amb el kazoo, el xilòfon i l’ukelele.

Etapa #2

Bàsica:
a partir dels 7 anys

Els alumnes  inicien classes individuals d'instrument que es combinen amb classes grupals reduïdes de llenguatge musical. Durant el curs, els alumnes integren la pràctica musical a classe de llenguatge, la qual cosa els permet aplicar i desenvolupar més profundament els coneixements musicals i tècnics que treballen a les classes d’instrument.

Etapa #3

Avançada:
a partir dels 14 anys

Els alumnes segueixen fent una classe d'instrument setmanal i tenen l'opció d'aprofundir en nocions avançades de llenguatge musical, harmonia, entrenament auditiu i anàlisi musical. És una etapa per a seguir desenvolupant  la tècnica instrumental així com per madurar l'artista interior.

Etapa adulta

Al Gínjol creiem que qualsevol edat és bona per començar a tocar un instrument. Els alumnes que desitgen iniciar-se a la música en l'etapa adulta treballen de forma individual, podent escollir rebre classes d’instrument i també de llenguatge musical. Facilitem els horaris per tal que s'adaptin a la situació personal i laboral de cadascú. A més, organitzem trobades musicals exclusivament per a l'alumnat adult de l'escola per tal de poder compartir l'aprenentatge musical en un entorn de confiança i familiaritat.

Els concerts

Gaudir de tocar en públic és un procés que es practica i s’aprèn. Volem que els nostres alumnes es sentin còmodes i satisfets tant en un context individual com tocant davant de públic. És per això que durant l’any organitzem diferents concerts i audicions per tal que tots tinguin l’oportunitat de viure aquest moment tant especial.

Al Gínjol vivim les audicions com una part més de l'aprenentatge musical i vital. Fomentem la importància de compartir la música amb els companys i a aprendre a través de les audicions a mostrar la nostra individualitat i creativitat úniques. A l’escola de música, tenim una intenció clara per fomentar la confiança i l’autoestima dels nostres alumnes, de manera que quan arribin a tocar davant de públic ho puguin fer segurs i gaudint del moment.

Realitzem audicions i concerts presencials en sales de la nostra ciutat.

Els concerts

On ens trobaràs